El reglament orgànic municipal, permet que els grups municipals fem les preguntes o bé en el mateix ple, o bé per escrit. Aquest mes de novembre hem fet aquestes preguntes per escrit al govern municipal que ens haurà de contestar com molt tard el dia del ple. Més endavant compartirem les respostes que facin i us animem, a que ens feu arribar les preguntes que considereu adients que traslladem al govern municipal (ho podeu fer al correu oaparicio@labisbal.cat).
• Municipalització (gestió directe) servei
abastament aigua
i clavegueram
Un cop aprovada en la darrera sessió plenària l’adhesió del nostra
Ajuntament en l’Associació de Municipis i entitats per l’aigua Pública,
i que en el decurs de la intervenció tant el nostra
grup municipal Independents per
la Bisbal – PSC ( 4 regidors) i compromís per la Bisbal (3 regidors) ens hem manifestat públicament per la gestió directe d’aquest servei.
PREGUNTA: Tenen previst
portar a aprovació la gestió directe de l’aigua.? En quina sessió
plenària?
• Setmana
mobilitat sostenible 16 al 22 setembre
Com cada any, arreu de Catalunya es va realitzar la setmana de mobilitat sostenible que enguany era del 16 al 22 de setembre, on municipi d’arreu
de
Catalunya varen programar activitats amb la voluntat de conscienciar
a la ciutadania sobre la necessitat de mobilitat
sostenible, alhora que les Corporacions prenien mesures per aconseguir una millor i
més saludable
mobilitat.
PREGUNTA: L’Ajuntament
de
la Bisbal no ens consta que hagués realitzat cap tipus d’activitat aquesta setmana. En voldríem saber el motiu.
PREGUNTA: Més enllà de la celebració de la setmana de la mobilitat
sostenible, ens agradaria saber quines mesures s’han aplicat en aquesta legislatura per a la mobilitat sostenible i quines es tenen previst
aplicar
abans de la finalització de la legislatura
• Reglament
participació / Pressupostos participatius
La implicació dels ciutadans i ciutadanes en el bon funcionament
de
la vida col·lectiva de la ciutat no s’ha de limitar a l’elecció dels seus representants polítics. La coresponsabilitat en les decisions que ens afecten a tots i totes, la participació activa i responsable en entitats i associacions, són alguns dels elements claus que permeten configurar una ciutadania conscient i activa.
La participació no és tan sols aquella relació que s’estableix entre els
ciutadans i ciutadanes i l’administració, sinó també aquella que relaciona les persones amb els interessos col·lectius, amb la ciutat, i els permet implicar-se en les decisions a prendre.
La participació ha de ser el convenciment
que qui vulgui té a la seva disposició els canals per
implicar-se i això és el que fa aquest
reglament, reflectir un compromís,
tant dels polítics com dels ciutadans/es associats/des i no associats/des, de construir conjuntament una ciutat democràtica, cívica
i solidària.
En aquesta legislatura s’han impulsat diferents processos participatius,
amb contingut i resultat desigual, que han servit d’experiència, però que ha quedat molt a criteri del govern municipal l’àmbit de participació.
S’ha iniciat processos
participatius per posar noms a carrers i espais
públics, però no per decidir el futur de la biblioteca, o
bé s’ha posat a participació el destí de 100.000 euros municipals, però no s’ha consultat
a la ciutadania sobre el finançament de les obres municipals, per posar
dos exemples.
PREGUNTA: Entenem per tant que cal regular els processos participatius, i demanem al regidor responsable que ens detalli si té intenció de portar a aprovació al plenari de l’Ajuntament un reglament de participació, termini de presentació, o en cas de no tenir-ho
previst, els motius.
• Pla
estratègic. Llistat execució de les
accions fetes.
L’any 2014 el nostra Ajuntament va aprovar el pla estratègic per
l’ocupació i el desenvolupament conjuntament amb 4 municipis veïns. En aquest document
hi havia un cronograma d’actuacions perfectament calendaritzat.
Passat 4 anys veiem que no s’ha respectat
el citat
calendari i més de
la
meitat de les actuacions no
s’han
realitzat.
PREGUNTA: El govern municipal continua apostant pel citat pla estratègic?
Té
previst fer les actuacions
que
estaven
previstes
pels exercicis
2015,2016,2017
u 2018 que no
s’han
realitzat? Quan?
• Regidors
barri
Alguns
dels partits polítics que vàrem concórrer a les darreres eleccions
municipals portàvem al programa electoral la necessitat de la creació
de
la figura del regidor de barri. El govern municipal en el decurs del plantejament del pressupost participat de l’any 2017 va anunciar que
creaven de forma informal el regidor de
barri i anunciar cada regidor
quin barri tindria assignat. En aquests dos darrers anys hem vist poques
accions d’aquests regidors als barris.
Petició: Demanem llistat de les actuacions i reunions que cadascun
dels regidors ha
realitzat en els respectius barris.
• Pla
habitatge
El govern central ha aprovat un pla d’habitatge i ha acordat amb la
Generalitat de Catalunya que gestionarà els 66 milions euros atorgats per
aquest Pla per Catalunya. Si
es realitzés
un repartiment equitatiu per població, a la nostra ciutat li correspondria una quantia de no menys de 85.000
euros. La
majoria
de Corporacions
ja
han presentat projectes
davant l’agència d’habitatge
PREGUNTA: Han presentat
algun projecte a l’Agència d’habitatge? Quin?
PETICIÓ:
Còpia del projecte presentat si n’hi ha hagut algun.
PREGUNTA: S’ha demanat
realitzat alguna reunió amb la presidenta de l’Agència d’habitatge
Sra. Judith
Gifreu Font
• Plaça
Major i Nucli antic.
Que en els darrers anys hi ha hagut
problemes de convivència per l’ús
comercial, cultural i
lúdic del nucli antic i en especial de la plaça major i l’ús residencial dels habitatges.
Que els veïns es queixen de sorolls i molèsties ocasionades per l’ús intensiu dels espais públics.
Que al nucli antic es concentra la majoria de patrimoni històric/cultural
de
la ciutat de la Bisbal.
Que per solucionar
aquesta problemàtica, el portaveu del Grup, Òscar Aparicio, va sol·licitar a principis d’any la redacció
d’un
pla d’usos del
nucli antic que establis no
tant sols
quines activitats comercials s’hi poden portar a terme, sinó també contemplés les activitats culturals i lúdiques, i
el
respecte als elements patrimonials i al descans dels veïns del nucli antic.
Que a la vista que havien transcorregut mesos, que tot i les reunions
realitzades entre comerços i veïns no s’ha formalitzat cap tipus
d’instrument urbanístic o
administratiu per regular l’ús dels espais públics.
Vist que s’han acotat els espais
d’ocupació de via pública al locals
comercials, però que aquests no es respecten.
El passat mes de setembre vàrem preguntar a l’equip de govern si el govern estava redactant un pla d’usos del nucli antic. En la resposta per
escrit, l’Alcalde Sr. Sais contesta que no.
Que el nucli antic es troba dins l’àmbit d’actuació del pla de barris i per
tant objecte.
PREGUNTA: Quines mesures té pensat realitzar l’equip de govern per a conjugar les activitats comercials,
lúdiques i culturals (que han de preservar-se i potenciar-se ) amb l’ús residencial i la conservació dels bens històrics i patrimonials del municipi?.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada